
Michael Schønwandt, kapellimestari Arabella Steinbacher, viulu Antonín Dvořák: Alkusoitto “Luonnon helmassa” Georges Lentz: Viulukonsertto “... to beam in distant heavens …”, Suomen ensiesitys Robert Schumann: Sinfonia nro 1 “Kevät” ”Elohopeamainen ketteryys, painottomuus ja ennen kaikkea valoisuus” – nämä asiat Arabella Steinbacherin soitossa lumosivat säveltäjä Georges Lenztin. Steinbacherille kirjoitetussa konsertossa on kuitenkin myös tumma puoli, kuten tänä iltana kuultava Suomen ensiesitys todistaa. Kapellimestari Michael Schonwandt kehystää viulukonserton kahdella romanttisella luontonäyllä: Dvořákin keveä alkusoitto ja Schumannin vehreä ensimmäinen sinfonia ovat täydellistä