
RAGNARÖK HYLLAR JOJJE WADENIUS Denna kväll skulle vi egentligen ha haft den stora glädjen att välkomna Jojje Wadenius tillbaka till Nefertiti. Efter hans plötsliga bortgång samlas vi istället för att hylla en av Sveriges mest älskade och betydelsefulla musiker. Det kunde knappast finnas en mer passande hyllningskonsert än denna. När Ragnarök bildades 1972 bestod en stor del av repertoaren av musik från Jojje Wadenius legendariska grupp Made in Sweden. Originaluppsättningen av Ragnarök – som senare skulle spela in den klassiska debutskivan – föddes ur kärleken till just denna musik. Därför känns det både naturligt och självklart att nu ge sig ut på turné för att hedra Jojje och hans musikalis