
DDE s juletradisjon er like gammel som bandet selv. Opprinnelig var julekonserten en kombinert turnéavslutning og julebord i 1992, det første året DDE eksisterte. Den gang besto repertoaret av lånte julesanger samt de ferske hit’ene fra Rai Rai. Etter noen år kom den første utgaven av julesangen Kanskje kjæm Nissen, men det var ikke før i 1999 bandet laget en hel plate med eget julerepertoar. CD’en No e D.D.E.Jul Igjen! består av 13 nyskrevne DDE-julesanger som i årenes løp har blitt en nødvendig ingrediens i juleforberedelsene for veldig mange. I 2008 fikk DDE også den store æren å være artist på Frelsesarméens Juleplate. Utgivelsen, som for øvrig ble produsert av Erik Hillestad, inneholdt